AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
April 30 2024 18:36:53 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

 
Jak vznikají modely Racer
 
Jak vznikají modely Racer



Pravidelně se v diskusích objevuje téma vlastní výroby modelů a automaticky předpokládáme, že dosáhnout kvality velkých výrobců v domácích podmínkách není prakticky možné. I já žil dlouho v této představě a nedostatky na vlastních modelech bral jako daň výroby v domácích podmínkách. Velkým překvapením tak pro mne bylo, když jsem se dostal k fotografiím popisujícím jednotlivé etapy výroby modelů v Racer - elitě v resinových modelech na autodráhu. Na fotografiích překvapivě není žádný hi-tech a běžně nedostupné technologie. Vše je pouze pouze pečlivá ruční práce, dostatek zkušeností a dobře odzkoušené kvalitní materiály. Dovolím si tvrdit, že jejich postupy se od našeho domácího bastlení takřka neliší. Ovšem až na ten finální výrobek. Tam je rozdíl až na vyjímky víc než propastný! Posuďte sami:

Příprava podkladů a tvorba masteru.



Odlévání z resinu.











příprava před stříkáním





Nástřik základu.





Nástřik laku.









Obtisky.









Kompletace.







Hotový model a jeho tvůrce.



Zdroj: Italia Slot

Komentáře
Pepino dne October 27 2011 11:11:09
Největším dnešním problémem jsou tak jen licence smiley
vitek dne October 27 2011 11:55:52
Petře, myslím, že je to komplikovanější než to na těch fotkách vypadá. Pokud by ses pustil do tvorby a stavby jednoho auta s výše použitým a uvedeným zázemím a vybavením, tak Tě to přijde neuvěřitelně draho.
Řeknu to asi tak. Srovntaelného nebo i lepšího výsledku mohou někteří dosáhnout při stavbě. Toho předchozího - master, forma atd. sice také, ale VELMI těžko.
Pavel 128 dne October 27 2011 12:14:17
Souhlasím s Vítkem, ale Petře, díky moc za článek, to jsou fotky z ráje smiley ... a většina těch aut má i správnou značku smiley. Vzhledem k tomu že na štítcích používají jen označení typu, ale Ferrari, Porsche atp. nepíšou, tak licence evidentně neřeší...
Petr L dne October 27 2011 12:24:29
Vítku, pochopitelně, že při výrobě jednoho modelu je cena vysoká a hlavně klíčové materiály mají velmi krátkou životnost o to tu ale teď nejde, jde hlavně o to, že klíčové jsou zkušenosti, píle, vůle a ne nedostupné super technologie a postupy. Takže pokud člověk chce, tak je vidět, že to není v zásadě nereálné a to je podle mne velmi pozitivní zpráva. Pro mne to znamená, že se nesmím spokojit s tím, jak to dnes umím, protože to jde udělat podstatně lépe.smiley

Co se týká té ekonomické stránky o tom by se také dalo diskutovat. Jak je známo u koníčků se často na cenu moc nehledí. Kolega co staví letadla má doma CNC frézu a dělá na ní pouze pro svojí potřebu při stavbě a chvíli vážně uvažoval dokonce i o 3D tiskárně, podívej se kolik lidí má doma soustruh, dokonale vybavenou lakovnu atd, atd. A ani u toho odlévání bych nebyl takový pesimista smiley
JK dne October 27 2011 14:33:48
Jak říkají Němci - Cvičení dělá mistra. A Emmegi měl dost času se to naučit dělat hodně kvalitně. Ony ty úplně první modely (333) nebyly až zase tak perfektní, ta ruční práce na nich byla vidět.
Jinak je mi to přijde trochu podobné, jako špičková ruční práce třeba v porcelánce na ručně zdobených a malovaných hrníčcích - primitivní vybavení + šikovné prstíky = super výsledek. Když někdo bude dělat stejnou operaci 500x, tak to pak také vypadá trochu jinak, než když dělá první kousek. Abych nechodil moc daleko - karosérie udělané třeba od Dana Pacáka svou kvalitou bez problémů předčí původní komerčkové předlohy.
rockmaster dne October 27 2011 22:18:23
Tiez si myslim,ze ono tych drahsich technologii prilis moc netreba,ale materialovo a casovo by to bezneho cloveka vycarpalo.Ak obidem 3d tlaciaren,ci odlievanie formy z uz existujucich modelov,tak modelovanie originalu,odliatie pozadovanej formy a nasledne vyhotovenie zaberie kvanta casu.Mam s tym uz vlastne skusenosti.Aj ked len s laminatom,nie s resinom.V konecnom dosledku ale nezufajte ak sa vyskytnu nejake tie nepresnosti,alebo vady na krase.To je prave to prave umenie a sila tvorivosti :-)))))).Restauroval som starozitny nabytok,robil do rucne animovaneho filmu a pracoval na rucne montovanych sportovzch autach,no a verte mi,ze nepresnosti tam bolo habadej :-).A vzdy bude.Ide vsak o to,ze vytvorite nieco,nie vyrobite :-).Kludne k sebe mozete byt kriticky,ale len do tej miery aby vas to posunulo a nie odradilo.Je tu kopec sikovnych ludi a to ma velmi tesi smiley.Super clanok s dobrymi nazormi.smiley
Vlož komentář
Pro odeslání je nutné být přihlášen.
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
07
07
Pohár SCALEXTRIC 1. závod
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 2
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio